Battle voor vernieuwing

Op het seminar van het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie op 27 april raakte ik in aanraking met een nieuwe vorm van vernieuwing, wat erg veel enthousiasme teweegbrengt bij zowel organisaties als jonge mensen: the battle of concepts.

Verschillende organisatie schrijven een wedstrijd uit over een voor hen nieuw concept of vraagstuk. Zij nodigen jonge mensen tot 30 jaar uit om met hun innovatieve ideeën en creatieve oplossingen te komen. Een goed idee naar mijn mening, wat zowel aantrekkelijk is voor organisaties als jonge mensen. Organisatie krijgen op deze manier in een korte tijd veel inspiratie voor vernieuwing. Daar staat tegenover dat de beste twintig inzendingen een aardig zakcentje verdienen en wellicht ontdekt worden door een toekomstige werkgever.

Het NCSI had de volgende battle uitgezet: ‘Hoe kunnen bedrijven de creatieve productiviteit van Werknemer 2.0 benutten?’. Tijdens het seminar werden de beste 3 inzendingen gepresenteerd. Korte beschrijvingen van een aantal ingezonden concepten staan online.

De battles die nu open staan verschillen qua vraagstelling van ‘Hoe kun je wachten leuker maken?’ en ‘Wat is de invloed van nieuwe (informatie) technologieën op vertrouwen?’ tot ‘Bedenk een nieuw elektrisch voertuig’. Heb je ideeën? Neem dan eens een kijkje op www.battleofconcepts.nl

Frederieke Maagdenberg

Advertisements

Tags: ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: